Незважаючи на те, що з моменту появи на ринку минуло більше століття, автомобільний акумулятор все ще широко використовується - адже без нього неможливо завести автомобіль. Нижче ми представляємо найважливішу інформацію про акумулятори, яка може стати в нагоді при покупці нового акумулятора.
Види акумуляторів
– свинцево-кислотні (SLA) – це найстаріший вид акумуляторів, де свинцеві гальванічні елементи заливаються розчином сірчаної кислоти, тобто електролітом. Їх можна розділити на два основних види: обслуговуючі - необхідно доливати електроліт дистильованою водою і необслуговувані, які не вимагають доливання води. Вони найміцніші та відносно дешеві, вони добре працюватимуть у старих моделях автомобілів, особливо коли їх використовують на довших маршрутах; розширенням цієї технології є акумулятори ECM для власників автомобілів з багатою комплектацією та системою «старт-стоп».
– гелеві акумулятори в даному типі акумуляторів, рідкий електроліт замінено на спеціальний силікагель, термін експлуатації до 12 років, мають найбільшу кількість циклів заряду/розряду, нажаль не використовуються як стартерні акумулятори. ;
– AGM (Absorbent Glass Mat) використовуються переважно в автомобілях із системою «старт-стоп» та гібридним приводом. Вони стійкі до ударів і вібрації, вони більш ефективні за кількістю запусків двигуна, ніж традиційні акумулятори, з іншого боку, вони чутливі до високих температур, тому їх встановлюють в салоні або багажнику, їх висока ціна може бути недоліком.
На які параметри варто звернути увагу?
- начебто кліше, але розміри акумулятора не можуть бути більше відведеного для нього місця під капотом, також варто звернути увагу на розташування полюсів (з якого боку плюс, а з якого мінус) - якщо вони розташовані навпроти кабелів із затискачами в автомобілі, можливо, у нас виникнуть проблеми з підключенням до електромережі;
– ємність, виражена в ампер-годинах (Ah), якщо ми обираємо батарею з ємністю більшою, ніж рекомендована виробником, це може призвести до її постійного недозаряду, занадто мала ємність батареї може перешкодити запуску двигуна, тому це бажано, щоб ємність дорівнювала або до 10 % перевищувала рекомендовану виробником автомобіля;
– сила пускового струму, виражена в амперах (А) – чим більша сила струму, тим більше енергії подається на стартер за короткий час, що особливо важливо взимку, і тут невелике зауваження, якщо ми використовуємо акумулятор з більшим сила струму, ніж потрібна для нашого, таким чином зменшуючи термін його служби. Висока сила струму буде надзвичайно важливою в акумуляторах для дизельних автомобілів.Вибираючи акумулятор, ви можете скористатися простими пошуковими системами на сайтах виробників, просто введіть модель автомобіля і пошукова система підкаже потрібні акумулятори.
Звичайно, найкраще підібраний акумулятор буде марним, якщо ми не будемо доглядати за ним, як взимку, так і влітку. Наприклад, брудні клеми перешкоджають потоку електроенергії, тому їх слід чистити сухою ганчіркою принаймні двічі на рік. Короткі відстані (менше 5 км), особливо взимку, можуть пошкодити акумулятор. Важливо мати довіреного механіка - особливо перед зимовим періодом добре, щоб професіонал перевірив, чи справна електрична система в автомобілі.